Jaka powinna być analiza e-commerce?

Analizy e-commerce konkurencji są obszarem strategii, który powinien realizowany być na bieżąco przez każdy internetowy sklep. Niestety obserwacje, który mamy na bazie klientów i swoich doświadczeń własnych nie są za bardzo optymistyczne dla większości absolutnej e-sklepów, które działają na rynku polskim. Warto zadać więc sobie pytanie podstawowe? Czy analizujemy regularnie konkurencje? Czy wiesz, jakie konkretnie są jej przewagi? Praktyka nam pokazuje, że praktycznie nie wiele firm to robi, a co dopiero w usystematyzowany sposób.

Zacznijmy od tego, aby taka analiza konkurencji miała dla nas konkretną wartość musimy do niej podejść w bardzo szczery, jak i także krytyczny sposób, a nie patrzeć na swój biznes prze jakieś różowe okulary, ponieważ nie będzie to miało kompletnego sensu.

Wielokrotnie się przekonuje jak właściciele czy też osoby prowadzące sklep internetowy widzą swój biznes w zakresie bardzo ograniczonym, nie dostrzegając braków ewidentnych, jakie mają na tle konkurencji, dlatego jest to aż takie istotne, aby zrobić to uczciwie oraz rzetelnie. https://ecometrixo.com/pl/

Gdybyśmy analizowali to od razu w takiej formie, to od razu wyszłyby wszystkie faktyczne plusy i minusy, gdzie już pierwsze spojrzenie w dane oraz także porównanie kampanii z konkurencją pokazałoby, że tracą setki tysięcy złotych przez kampanie Google Ads źle zoptymalizowane co w toku takowej analizy porównawczej powinno wyjść od razu. Niby wydaje się to szczegół, ale ma ogromne znacznie w naszym biznesie.