Strategia marki jest podstawą do zbudowania udanej marki. To sposób, w jaki organizacje przekładają swoje idee, wartości i cele na coś, co można zakomunikować światu. W tym procesie tworzone są marki, które następnie służą jako narzędzie do komunikacji z różnymi grupami odbiorców, dostarczania wartości klientom i osiągania celów biznesowych. Strategia marki jest również znana jako architektura marki lub pozycjonowanie marki.
1 Strategia marki to seria wyborów
Wszystkie marki muszą podejmować decyzje dotyczące tego, kim są i co sobą reprezentują. Kiedy myślisz o swojej osobistej marce lub marce swojej firmy, będziesz musiał rozważyć następujące pytania:
Kim jesteśmy?
Czym się zajmujemy?
W jaki sposób to robimy?
Kim jest nasz idealny klient? Co zyska robiąc z nami interesy?
Jak możemy się wyróżnić w naszej branży? Jak możemy być istotni na naszym rynku?
2 Strategia marki wykorzystuje słowa i obrazy
Aby odpowiedzieć na te pytania, organizacje opracowują tożsamość swojej marki, wykorzystując kombinację słów i obrazów, które oddziałują na klientów. Celem jest stworzenie emocjonalnej więzi z ludźmi. Dzieje się tak, gdy dobór słów odzwierciedla to, co ludzie już mocno odczuwają i gdy w ich umysłach pojawiają się podobne obrazy. Więcej na ten temat znajdziesz na stronie https://medialis.pl/ .