Czy reklama kontekstowa przekłada się na efektywność pozycjonowania Magento?

Aby sklep internetowy był widoczny dla użytkowników, należy przygotować odpowiednią strategię marketingową. Warto w tym celu sięgnąć po pozycjonowanie. Działania te umożliwią pojawienie się strony na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jednak ze względu na ogromną konkurencję na rynku samo SEO czasem nie wystarcza. W związku z tym należy wprowadzić do swojej strategii również techniki z zakresu SEM, takie jak reklama kontekstowa.

Dowiedz się zatem, jak skutecznie pozycjonować sklep na Magento oraz, jakie dodatkowe techniki zastosować, aby pozycjonowanie było bardziej efektywne oraz czym jest reklama kontekstowa.

Czym jest Magento?

Magento to jeden z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią. Program umożliwia tworzenie i prowadzenie sklepów internetowych w każdej branży i doskonale sprawdza się podczas ich optymalizacji. Mnogość funkcji i motywów dodatkowo urozmaicają ten model, dzięki czemu jest on coraz częściej wykorzystywany przez przedsiębiorców z całego świata.

Jak optymalizować sklepy na Magento?

W skład pozycjonowania sklepów internetowych wchodzi wiele zaawansowanych technik, których umiejętne wykorzystanie zagwarantować może wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania i napływ nowych klientów. Oto kilka skutecznych metod, które warto wdrożyć do każdej strategii marketingowej:

  • Techniczna optymalizacja witryny – pierwszym krokiem każdej strategii SEO powinna być likwidacja ewentualnych technicznych błędów w witrynie. Powolny czas ładowania, nieprzyjazne adresy URL, złe metadane czy nieczytelna treść to tylko kilka z elementów, na które warto zwrócić szczególną uwagę;
  • Słowa kluczowe – dzięki wykorzystaniu odpowiednich słów kluczowych możliwe jest dotarcie do klientów rzeczywiście zainteresowanych daną ofertą. Popularne frazy to ponadto najlepszy sposób na osiągnięcie wysokiej pozycji w SERP;
  • Przyjazność dla urządzeń mobilnych – dostosowanie struktury sklepu  do ekranów różnej wielkości to priorytet każdego internetowego sprzedawcy. Jako że większość współczesnych użytkowników korzysta z internetu z poziomu smartfonów, ważne jest, aby umożliwić im łatwy dostęp do wszystkich funkcji witryny;
  • Linki zwrotne – pozycjonowanie Magento przyniesie najlepsze efekty, jeśli sklep internetowy będzie odpowiednio zareklamowany. Doskonałym sposobem na zdobycie popularności i zaufania klientów jest budowanie sieci linków zwrotnych z wartościowych stron.

Skuteczne pozycjonowanie Magento 

Pozycjonowanie to bardzo skuteczna, lecz jednocześnie skomplikowana forma marketingu. Na pierwsze efekty działań trzeba niestety trochę poczekać. Warto więc w tym czasie wspomóc ją innymi technikami. Reklama kontekstowa umożliwi natychmiastowe dotarcie do użytkowników zainteresowanych produktem lub usługą. Będzie ona więc stanowić ogromne wsparcie dla procesu pozycjonowania. Pozwoli na zwiększenie ruchu na stronie internetowej oraz wzrost współczynnika konwersji.